ALFAS IVANAUSKAS

„Virtuvės mitų griovėjų“ (VMG) įkūrėjas ir idėjinis lyderis, kelerius metus iš eilės geriausiu pasaulyje įvertinto VMG kulinarinio žurnalo vyr. redaktorius, 9 kulinarinių knygų autorius, TV ir radijo laidų vedėjas, motyvatorius ir lektorius.

 

2011 metais sukūręs kulinarinį VMG projektą, jį A. Ivanauskas pavertė įmone, valdančia kelias dešimtis skirtingų prekių ženklų. Didžiausi iš jų: VMG kulinarinis žurnalas (kelerius metus iš eilės pasauliniu lygiu įvertintas kaip geriausias pasaulyje), VMG desertų šou (diktuojantis naujas švenčių madas), gyvenimo būdo žurnalas „AŠ Ikona“, kulinarinis žurnalas „Verdu ir kepu“, gastronominis portalas vmgonline.lt, aptarnavimo lygį Lietuvoje kelianti „VMG Akademija“, socialinis projektas „VMG Mokykla“ (pagal jį steigiamos modernios kulinarinės klasės Lietuvos mokyklose, išleistas pirmasis kulinarinis vadovėlis), Baltijos šalis sujungęs gidas „99 Places of Taste in the Baltics“, televizijos laida „Kulinariniai triukai“ (pasiektas ilgiausios Lietuvoje tiesioginės laidos rekordas, užfiksuotas „Factum“).

Maisto dizainas

Alfas Ivanauskas yra vienas pirmųjų modernaus maisto dizaino pradininkų Lietuvoje. Jis nuolat ieško idėjų, kaip kuo originaliau, tačiau visada estetiškai pateikti maistą. Pavyzdžiui, maisto fotosesijų metu pyragas gali būti susukamas į kilimą, o saldainiai – susmaigstyti ant vinių.

 

Tai išaugo į VMG maisto dizaino agentūrą, kuri kuria maisto komunikaciją didžiausioms Lietuvoje įmonėms. Daugiau nei 150 dienų per metus kelionėse praleidžiantis ir įdomiausias pasaulio gastronomines vietas aplankantis A. Ivanauskas būtent keliones ir jų metu sutiktus žmones laiko savo didžiausiu įkvėpimu.

 

A Ivanausko, kaip maisto stilisto, darbas geriausiai atsispindi visuose VMG leidžiamuose kulinariniuose leidiniuose ir kitų VMG leidinių maisto rubrikose, televizijos laidose, įvairių Europos restoranų meniu.

Renginiai

A. Ivanauskas nuo 2007 metų dirba renginių organizavimo srityje, yra sukūręs išskirtinių kulinarinių patirčių renginių, nuo privačių netikėtų sprendimų, vakarienių televizijos laidų formatu ar nepamirštamos vakarienės dviem. Tarp visame pasaulyje garsių jo svečių – ir seras Richardas Bransonas, kuriam VMG 2013 m. paruošė išskirtinę lietuvišką vakarienę. Su savo kurtu VMG desertų šou A. Ivanauskas keliauja po visą pasaulį, stebindamas netikėčiausiomis idėjomis ir pateikimu.

 

Ambasadorystė

 

Alfas Ivanauskas yra pasaulinių prekių ženklų – AEG ir „Nespresso“ – ambasadorius Lietuvoje.

 

Televizija

 

2017 birželio 15–16 d. A. Ivanauskas ilgiau nei parą vedė tiesioginę laidą „Kulinariniai triukai. 24 val.“ Šią laidą agentūra „Factum“ pripažino ilgiausia Lietuvoje tiesiogine televizijos laida ir įtraukė į Lietuvos rekordų knygą.

„Kulinarinis detektyvas“ (TV3) jau greitai!

„Kulinariniai triukai: klasika kitaip“ (TV3)

„Kulinariniai triukai: eksperimentai “ (TV3)

„Kulinariniai triukai: kelionės “ (TV3)

„Kulinariniai triukai“ (TV3)

„Aplink pasaulį su žvaigžde“ (TV3)

„Skonio lenktynės“ (TV3)

„Kulinarinės kelionės“ (TV3)

„VMG kulinarinis žurnalas“ („Lietuvos ryto televizija“)

„Virtuvės mitų griovėjai“ (TV3)

Motyvacija

A. Ivanausko nuomone, maistas skirtas ne tik valgyti, tai – ir kūrybos priemonė. 2017 m. išleista autorinė jo knyga „Play, Cook, Kiss: Culinary Tricks“ yra pirmoji Baltijos šalyse motyvacinė kulinarinė knyga, iš kurios įkvėpimo galima pasisemti ne tik virtuvėje, bet ir kiekvienai dienai. Autorius knygą pradeda dedikacija: „Skiriu mirčiai, kuri kiekvieną dieną mus skatina dar labiau mylėti ir ragauti gyvenimą.“

 

2018 m. knyga užėmė antrą vietą tarp geriausiųjų Europoje TV laidų vedėjų knygų „World Gourmand Cookbook Awards“ apdovanojimuose.

 

Savo patirtimi ir įžvalgomis A. Ivanauskas dalijasi įvairių renginių metu – tiek su įmonių vadovais ar savo sričių profesionalais, tiek su moksleiviais ir studentais. Jis laužo visus nusistovėjusias taisykles, koks turėtų būti pranešimas, tokiu būdu skatindamas visus nebijoti išplėsti savo komforto zonos ribų ir skatinti vaizduotę. Pavyzdžiui, ant scenos prieš 7 tūkstančius žiūrovų yra atsinešęs 20 kg sveriančią žuvį ar susikarpęs savo „laimingus“ marškinius, siekdamas parodyti, kad tokių paprasčiausiai nėra. 2016 m. didžiausioje Baltijos šalyse technologijų ir inovacijų parodoje LOGIN daug dėmesio sulaukė A. Ivanausko pranešimas „Išgarsinti Lietuvą galime per 7 minutes“.